مطمینا تا کنون در صنعت پوشاک و طراحی و تولید آن، صنعت مد و فشن و سایر کسب و کارهای مرتبط، نام اتیکت یا مارک لباس را شنیده اید. مارک قطعه ای است که نشان دهنده هویت بصری محصول مورد نظرمی باشد.

مارک روی لباس علاوه بر نشان دادن هویت محصول شما، به معرفی محصول و به طور کلی به معرفی برند کسب و کار شما نیز می پردازد.

اتیکت به طور کلی، نوعی تبلیغ بصری برای محصول شما می باشد که حاوی اطلاعاتی مفید و تاثیرگذار در مورد محصول موردنظر است. در نتیجه طراحی درست و اتصال آن در محل مناسبی از لباس، بر روی میزان فروش شما از محصول تاثیر مستقیم دارد.

ساخت مارک لباس و در واقع طراحی مناسب و جذاب آن، از اهمیت بالایی در صنعت پوشاک و مد برخوردار می باشد.

مارک لباس برای انواع لباس ها مانند شلوار، بلوز، پالتو، پیراهن، روسری، کیف و چمدان و … استغاده می شود.

انواع مختلفی از مارک ها در حوزه ی پوشاک وجود دارد که هر کدام از آن ها نحوه طراحی و اتصال بخصوصی را دارند. در زیر به معرفی آن ها می پردازیم.

  • مارک چرمی
  • مارک پلی استری
  • مارک فلزی
  • مارک پارچه ای
  • مارک سیلیکونی

 

مارک پارچه ای

اتصال مارک چرمی به لباس

مارک چرمی یکی از انواع مارک های تاثیر گذار برای معرفی برند و محصول می باشد و در تبلیغات این حوزه هم معمولا احساس خوشایندی را در ذهن مشتری به وجود می آورد.

مارک چرمی می تواند از چرم طبیعی و یا چرم مصنوعی باشد. بدیهی است که استفاده از چرم طبیعی به دلیل شکیل بودن تاثیر دوچندانی در میزان فروش شما دارد.

این نوع از مارک ها در ابعاد مختلفی تهیه می شود که پس از آن محتوای مورد نظر بر روی آن چاپ و در نهایت بر روی قسمت های مختلفی از لباس ها و یا چمدان و … با دوخت های ریز و منظم متصل می شود.

چسباندن مارک پلی استری به لباس

مارک پلی استری، یکی دیگر از انواع مارک های صنعت پوشاک، نساجی و مد می باشد.

مارک پلی استری، بعد از طراحی و چاپ، از طریق دوخت به لباس متصل می شود. در مواردی نیز می توان برای اتصال مارک پلی استری به لباس از چسب استفاده کرد.

می توان گفت که مارک پلی استری از مرسوم ترین مارک های مورد استفاده در صنعت پوشاک و نساجی می باشند.

دوخت مارک فلزی

مارک فلزی، از دیگر انواع مارک های مورد استفاده و البته می توان گفت از آن دسته مارک های شکیل و فوق العاده در صنعت پوشاک می باشد. مارک فلزی نیز می تواند در اندازه و سایز های مختلفی تهیه و نصب شود.

مارک فلزی از آن دسته مارک ها می باشد که اتصال آن به لباس به حساسیت بالایی نیاز دارد زیرا برای این کار باید از چسب های مختلفی استفاده کنیم.

چسبی که برای اتصال مارک های فلزی استفاده می شود می بایست به اندازه ای مرغوب و قوی باشد که طی شسشتوهای مکرر لباس مورد نظر آسیبی متوجه رنگ فلز مارک و محل اتصال آن نشود.

چگونه مارک پارچه ای را به لباس بدوزیم؟

مارک پارچه ای، از آن دسته مارک های پر کاربرد و مرسوم در صنعت پوشاک و نساجی می باشد. طراحی، تولید و نصب مارک پارچه ای از حساسیت کمتری نسبت به مارک های فلزی و مارک های چرمی و … برخوردار است.

مارک پارچه ای تنوع بسیار گسترده ای در طرح، رنگ و اندازه دارد. حتی محل اتصال مارک پارچه ای به لباس نیز نسبت به سایر مارک ها گسترده تر است و معمولا پشت یقه و سر آستین و … نصب می گردد.

این نوع از مارک ها در اکثر موارد از طریق دوخت به لباس دوخته می شود. اما در مواردی هم می توان از چسب برای اتصال آن استفاده کرد. چسب های مورد استفاده در اتصال مارک پارچه ای باید کیفیت لازم را داشته باشد که در هنگام شسشتو آسیبی به مارک وارد نشود.

در هنگام نصب مارک پارچه ای پشت یقه قدری حساسیت بیشتری به خرج دهید. گاها تجربه کرده اید که محل اتصال مارک پارچه ای و شاید دوخت نا مناسب آن و در نتیجه برخورد آن به پوست بدن احساس ناخوشایندی را به همراه دارد.

نحوه ی دوخت مارک سیلیکونی به لباس

مارک سیلیکونی، از آن دسته مارک های شکیل و نفیس در صنعت پوشاک می باشد. مارک سیلیکونی به دلیل قابلیت شستشوی آن و کیفیت بالایی که دارد از مارک های پر کاربرد در حوزه ی پوشاک و مد می باشد و در تولیدی ها نیز معمولا استقبال زیادی از آن می شود.

مارک سیلیکونی نیز در اندازه، رنگ و طرح های مختلفی تولید می شود و در محل های مختلفی مانند سر آستین کت و پالتو ها، قسمت های مختلفی از کوله پشتی ها و کیف های دستی و کمری نصب می گردد.

مارک های سیلیکونی را گاها با دوخت های مخصوص به لباس متصل می کنند اما در اکثر موارد برای اتصال آن ها از چسب های حرارتی و انواع دیگر چسب ها استفاده می شود.

در صورتی که قصد ساخت مارک برای کسب و کار خود دارید از طریق شماره های 02166706163 و 02166706164 با کارشناسان نشان سازان در ارتباط باشید و از مشاوره تخصصی در این زمینه بهره مند شوید.

برخی از مشتریان :
تهران - میدان انقلاب - ضلع جنوب شرقی - ساختمان 1534 - طبقه 3 - واحد 12
تماس باما
ارسال پیام از طریق واتس اپ